Postul Pastelui-cum sa ne alimentam corect ca sa fim in forma?

Postul Pastelui-cum sa ne alimentam corect ca sa fim in forma?

Saptamana aceasta este prima din sirul celor 7 saptamani din Postul Pastelui. Acesta este cel mai lung, dar si cel mai aspru dintre posturile de peste an.

Biserica vede postul, in general,  ca pe o perioada de smerenie, de cainta. Pentru a da roade, credinciosul trebuie sa combine abtinerea de la anuminte alimente cu faptele bune si iubirea fata de semeni. Postul este vazut ca cea mai buna metoda pentru a combate efectele pacatului, de curatire a sufletului si a trupului, dar si o cale spre mantuire.

In schimb, medicii si nutritionistii percep postul ca pe o metoda ideala de detoxifiere, de curatare a organismului de toxine si de rezidurile produse de alimentele de origine animala.

Atat Biserica, cat si medicii incurajeaza acest repaus de la produsele animale. Insa, in acest caz, mentinerea unei diete sanatoase si echilibrate este esentiala.

Postul, in general, cat si Postul Pastelui, in special, prin faptul ca este aspru si are o intindere mai mare comparativ cu celelalte 3 de peste an, priveaza corpul de o serie de proteine esentiale.

Pentru a respecta acea proportie de, nutritionistii ne sfatuiesc sa urmam o dieta corespunzatoare, prin sa furnizam organismului toate substantele nutritive, fara de care buna sa functionare nu ar fi posibila.

Cum sa inlocuim cu succes proteinele animale in Postul Pastelui?

Renuntarea la proteinele animale este o adevarata provocare pentru cei care sunt consumatori inraiti de carne si alte produse de origine animala.

Respectarea unei proportii corecte de proteine, carbohidrati, fibre si vitamine esentiale va asigura, corpului, sursa de nutrienti de care are nevoie.

Dar sa vedem ce putem manca ca sa putem suplini carnea, ouale sau laptele.

Fasolea

fasole-proteina vegetala in postul Pastelui
Sursa: Public Domain Pictures

Considerata cel mai bun inlocuitor al carnii, fasolea asigura aproximativ 30% din doza zilnica recomandata de proteine pentru un barbat si aproximativ 20% din doza zilnica recomandata pentru femeile cu varsta cuprinse intre 19 si si 70 de ani. Potrivit medicilor, o portie de 172 de  grame de fasole uscata contine 29 de grame de proteina. Cele 29 de grame asigura corpului o resursa energetica de 10.4 kcal.

Fasolea este ideala pentru consum la masa de pranz sau cina. Se poate prepara o delicioasa fasole batuta, care poate fi varianta optima a unui mic dejun sanatos si delicios, alaturi de o cana de ceai sau cativa mieji de nuca.

Nucile

Pentru sanatatea intregului organism, si a creierului, in special, se recomanda consumul zilnic a 5 mieji de nuca intregi. Nucile se pot consuma la micul dejun, impreuna cu o fielie de miere de albine si o cana de ceai.

Soia

soia-buna in postul Pastelui
Sursa: tOrange.biz

Blamata de multi datorita continutului sau caloric ridicat, soia poate face parte, cu succes din meniul zilei in Postul Pastelui. Soia ajuta la imbunatatire sistemului cardio-vascular si osos, previne cancerul si simptomele menopauzei. Aceasta este singura sursa naturala de aminoacizi esentiali, valina, leucina, lizina, treonina sau fenilalanina.

Pe langa aminoacizi, soia este si o sursa importanta de calciu, fier, zinc, magneziu, fosfor, vitamina B si fibre.

Prin urmare, nu trebuie sa ratati consumul ei la oricare din mesele principale ale zile.

Atentie, insa, la produsele din soia modificate genetic si la cantitatea mare de estrogeni continuta in aceasta planta.

Orezul si pastele

Surse inestimabile de carbohidrati si energie, orezul si pastele sunt nelipsite din meniul romanilor in Postul Pastelui. Orezul se poate prepara sub diverse forme, fiert, cu legume, ciuperci sau la cuptor, in combinatie cu varza sau cu spanacul. Astfel, rezulta o combinatie ideala de carbohidrati, fibre, fier si vitamine.

Pastele se prepara extrem de usor, se pot asorta cu un sos de rosii, cimbru, usturoi sau ceapa, dar si cu diferite legume. Din celebrele retete italienesti, pastele “Primavera” pot intregi minunat meniul unei mese de pranz copioase si sanatoase.

Legumele verzi, de diferite culori, confera pastelor un aspect deosebit si un aer nou de primavara. Pentru un meniu de post, din reteta se poate exclude parmezanul.

Spanacul

Sursa: www.banglarecipes.com.au

Nu degeaba Popeye Marinarul prindea puteri miraculoase de la consumul de spanac.

Spanacul este considerat un aliment vital pentru intregul tract digestiv (stomac, duoden, intestin subtire, intestin gros). Practic, spanacul este cel mai bun material organic pentru curatarea, reconstructia si regenerarea tractului intestinal.

In Postul Pastelui, spanacul se poate consuma fiert ca atare, cu bulion, ceapa si usturoi sau impreuna cu orezul si varza. In cazul persoanelor cu tranzit marit, orezul asigura functionare normala a colonului.

In Postul Pastelui, varietatea alimentatiei nu tine cont de absenta produselor de origine animala. Pentru detoxifierea organismului, alimentele vegetale sunt mai mult decat solutia ideala.

 

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

2 thoughts on “Postul Pastelui-cum sa ne alimentam corect ca sa fim in forma?

Adauga comentariu