Ce putem manca sanatos in perioada Postului Pastelui?

Despre Postul Pastelui

  Recent am vazut un articol interesant pe pagina de internet alegesanatos.ro, un articol ecxtrem de interesant despre dieta alimentare pe care ar trebuie sa o adoptam in perioada Postului Pastelui si care m-am inspirat profund pentru a scris acest articol, care sper sa ajute cititotii pentru a putea manca sanatos.

  Postul Pastelul este cel mai lung si cel mai aspru dintre posturile de peste an, cu o multime de restrictii alimentare, care, din punctul meu de vedere sunt benefice organismului, iar, daca stii cum sa ai o conduita alimentara corecta, poti avea nutrientii de care organismul tau are nevoie pentru o buna functionare si pentru a suplini lipsa produselor de origine animala. Postul ajuta la detoxifierea organismului, care iti da energie, stimuleaza metabolismul si fortifica intreg sistemul pentru a avea o viata cat mai lunga.

  Postul Pastelui are 6 saptamani, deci 42 de zile, dintre care 2 zile Biserica Ortodoxa ingaduie consumul de Peste! Restul zilelor este post, preferabil oamenii ar trebui sa manance mancaruri uscate si fara ulei. Insa, daca acest lucru nu este posibil, datoritra stressului si a muncii intense pe care o ai la serviciu, iti putem recomanda o serie de retete si trucuri alimentare, care te vor ajuta sa poti manca sanatos in aceasta perioada.

dieta echilibrata

Sursa:pixabay.com

Sfaturi utile pentru o dieta sanatoasa

  Referitor la conduita alimentara, puteti descoperi pe pagina de internet alegesanatos.ro o serie de sfaturi utile, care va vor ajuta sa aveti o dieta sanatoasa, echilibrata si care sa va furnizeze vitaminele, mineralele, fibrele proteinele si acizii grasi omega 3, de care corpul tau are atata nevoie. Toti acesti nutrienti ajuta la intarirea sistemului imunitar, ne ofera energie si vitalitate, stimuleaza digestie, imbunatatesc memoria si capacitatea de concentrare. Pentru a putea manca sanatos, este esential sa diversificam meniul si sa avem mare grija la modul in care combinam alimentele.

  Astfel, pentru asigurarea calciului necesar pentru sanatatea oaselor, este bine sa consumam legume proaspete cu frunze verzi, seminte de susan, soia, smochine. Pentru a suplini absenta proteinelor de orgine animala, consumul leguminoaselor este varianta ideala. Dintre acestea, pe primele locuri se inscriu mazarea, fasolea, ce contin proteine de inalta calitate nutritionala, apoi, soia, lintea, nautul hrisca, datorita beneficiilor ce au asupra organismului, sunt si ele binevenite in meniul nostru. Pentru asigurarea cantitatii necesare de fier, este util sa consumam si alimente care furnizeaza corpului o cantitate mai mare de vitamina C, dintre acestea se inscriu fructe celebre, gen mere, portocale, lamai, kiwi, smochime, struguri, bogati in fier,  dar si legume bogate in fier, precum, spanac, sparanghel, mazare, linte, soia, sfecla rosie.

Alimente ce sunt o adevarata sursa de carbohidrati

  Ca si sfat aditional, pentru a manca sanatos, mai pot fi consumate cantitati mai mari de orez, ce contine carbohirati, considerati motorul bunei functionari a organismului, dar si ciuperci, o sursa foarte buna de proteine. Sunt indicate si varza, hummusul, fasolea batutatocanita de ciuperci, ghiveciul, orez cu ciuperci, mancarica de cartofi la cuptor, tocanita de cartofi,  dar si pastele, insa este bine sa le consumam cu moderatie, pentru a evita ingrasarea. Multe salate de fructe, salata verde cu ridichi sin castraveti, ceapa verde, sunt printre vedetele sezonului de primavara si este chiar benefic a fi introduse in alimentatia noastra. Pentru o sursa mai buna de magneziu si potasiu, se recomanad cate 1-2 banane pe zi.

Ca o concluzie a celor mai sus enuntate, desi exista o serie de restrctii si absenta proteinelor animale, Postul Pastelui ne poate oferi o buna ocazie pentru a ne curata organismul de toxinele produse se carne si produse semipreparate, dar si pentru a manca sanatos, ajutand, in acest mod, organismul, sa aiba mai multa vitalitate.

Sursa: alegesanatos.ro

Publicat de Roxana

melimeloparis.ro