Idei pentru un mic dejun sanatos – Energie pentru intreaga zi

Idei pentru un mic dejun sanatos – Energie pentru intreaga zi

Micul dejun nu este pentru toata lumea. De fapt este mai bine sa sari peste micul dejun decat sa consumi alimente nesanatoase.

Bineinteles ca un mic dejun echilibrat iti va putea oferi energia de care ai nevoie si te va impiedica sa mananci prea mult in timpul zilei.

Iata care sunt cele mai bune alimente pe care le poti manca dimineata la micul dejun:

Oua

Ouale sunt sanatoase si absolut delicioase. Consumul de oua la micul dejun creste satietatea si te ajuta sa iti mentii constanta glicemia.  Barbatii care mananca oua la micul dejun se simt mai confortabil si consuma mai putine calorii pe timpul zilei.

Galbenusurile de ou contin luteina si zeaxatina. Acestia sunt antioxidanti care ajuta la prevenirea cataractei. Ouale iti asigura sanatatea creierului si a ficatului. Sunt bogate in colesterol dar nu contribuie la cresterea nivelului acestuia in organism. Daca mananci intregul ou vei reduce riscul de a te imbolnavi de inima. Trei oua iti furnizeaza 20 de grame de proteina.

Iaurtul grecesc

Iaurtul grecesc este sanatos si delicios. Acesta este bogat in proteine si iti asigura un mic dejun satios. Iaurtul dar si alte lactate te pot ajuta sa iti mentii sub control greutatea. In plus iaurtul gras scade riscul de a dezvolta cancerul mamar. Iaurtul iti mentine sanatatea intestinului. Pentru ca iaurtul sa fie mai gustos il poti combina cu fructe de padure sau cu orice fructe taiate cubulete.

Cafeaua

Cafeaua este o bautura minunata cu care iti poti incepe ziua. Fiind bogata in cofeina iti va imbunatati starea de spirit si iti va creste performanta mentala. Cofeina te ajuta si in arderea grasimilor. 100 g de cofeina te va ajuta sa arzi o cantitate de 79 – 150 de calorii pe zi.  Cafeaua este boagata in antioxidanti ceea ce inseamna ca va reduce riscul de aparitie a diabetului sau a bolilor hepatice.

Ovaz

Ovazul este cea mai buna alegere pentru micul dejun, mai ales pentru persoanele care iubesc cerealele. Ovazul iti ofera satietatea de care ai nevoie pentru a-ti putea incepe ziua. In plus acesta este bogat in antioxidanti care te vor ajuta sa ai parte de o inima mai sanatoasa. Ovazul nu contine gluten deci poate fi consumat de catre persoanele care au sensibilitate la gluten. Il poti servi cu lapte pentru a putea fi mai delicios.  Mananca ovaz daca vrei sa ai parte de un mic dejun bogat in proteine.

Seminte chia

Semintele chia sunt satioase si sunt cele mai bune surse de fibre pe care le poti consuma. Un mic dejun alcatuit din seminte chia te va ajuta sa te simti plin si energic pe parcursul zilei.

Consumand in mod regulat seminte chia la micul dejun vei observa reale imbunatatiri ale zaharului din sange dar si imbunatatiri ale tensiunii arteriale. Sunt bogate in antioxidanti si iti protejeaza celulele de radicalii liberi. O portie de seminte chia iti ofera doar 4 grame de proteine ceea ce nu este suficient pentru micul dejun. Trebuie sa consumi aceste seminte alaturi de un alt aliment pentru a avea parte de un mic dejun consistent.

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook