Dieta cu cruditati: ideala in pregatirea pentru iarna

Dieta cu cruditati: ideala in pregatirea pentru iarna

Sezonul rece bate la usa si, odata cu el, demareaza in tromba si sezonul virozelor. Odata cu instalarea anotimpului de toamna, corpul nostru are nevoie de o cantitate suplimentara de vitamine si minerale esentiale, pentru a se fortifia inainte de a fi invadat de agentii patogeni. In pregatirea pentru sezonul virozelor, cel mai eficient mod de a-ti intari organismul este, cu siguranta, consumul din belsug de legume si fructe, in special in starea lor naturala. Din acest punct de vedere, dieta cu cruditati este chiar recomandata de catre medicii nutritionisti pentru a fi urmata in aceasta perioada.

Din punct de vedere nutritional si al stilului alimentar, dieta cu cruditati este perceputa de catre medici ca fiind un pas important catre o schimbare radicala a stilului de viata.

In ciuda avantajelor multiple conferite de catre o astfel de dieta, este important ca adoptarea unui asemenea regim alimentar sa se faca in mod gradual, pentru a nu periclita buna functionare a organismului.

In functie de semnalele pe care organismul ti le va transmite, iti pot da singur seama daca merita sau nu sa continui dieta cu cruditati sau sa renunti la o parte dintre cruditatile care nu ti se potrivesc.

Dieta cu cruditati: miraculoasa in curele de slabire

In afara de aportul furnizat sistemului imunitar, dieta cu cruditati este eficienta si in curele de slabire. Mai exact, studiile au condus la concluzia ca 8-9 portii de legume pe zi intaresc sistemul imunitar, protejeaza contra afectiunilor cardiovasculare si reduc riscul de instalare a cancerului.

Asadar, adoptand un asemenea regim alimentar, poti scapa rapid de cateva kilograme in plus.

Care sunt cele mai bune legume pentru dieta?

Studiile medicale au confirmat ca raspunsul la aceasta intrebare este foarte clar, si anume ca exista o paleta larga de legume care pot fi incluse intr-o dieta cu cruditati care sa iti ofere beneficii maxime. Astfel, ardeii grasi, indiferent de culoare, pot fi plasati in varful ierarfiei. Cu un continut sporit de licopen, si acid folic, ardeii reduc potentialul cancerigen si sunt o componenta importanta a unui regim alimentar pe care orice femeie ar trebuie sa il urmeze. Morcovii sunt o sursa importanta de vitamne A si C, care ajuta la echilibrarea nivelului de zahar din sange, avand, de asemenea, proprietati regenerante pentru piele si sanatatea ochilor.

La randul lor, rosiile sunt bogate in licopen, vitaminele A, C si K, fiind ideale in prevenirea aparitiei problemelor cardiovasculare.

dieta cu cruditati beneficii
Sursa: diete-sanatoase.ro

Sparanghelul este o sursa importanta de fibre si contine acid folic si vitamina B6. De aceea, este indicat femeilor insarcinate si este util pentru mentinerea sanatatii inimii, si o digestie perfecta.

Nu in ultimul rand, din randul legumelor incluse in dieta cu cruditati nu ar trebui sa lipseasca varza de Bruxelles, un aliment bogat in potasiu, sodiu, fibre, vitaminele C si K si acizi grasi Omega 3. Nu ar trebui omise nici brocolli, ceapa sau fasolea.

Un inceput ar fi sa mananci zilnic o treime din mancarea cruda. E bine sa incepi printr-o tranzitie usoara de la mancarurile obisnuite, la cele din cadrul dietei cu cruditati. Adauga legume in mancarurile tale preferate, precum dovlecei, ciuperci, broccoli, sparanghel in omleta, baby spanac sau spanac in lasagna, broccoli peste macaroanele cu branza. Mananca-le alaturi de un dressing sau ceapa, branza, smantana slaba. Consuma cat mai multe salate. Adauga in salata verde sau salata romana legume precum castravete, morcov ras, dovlecei, ceapa, ridichi, jicama, rosii, sau prepara-le la gratar.

 

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu