Descoperă stilul de viață care îți aduce sănătatea și energia până la adânci bătrâneți

Descoperă stilul de viață care îți aduce sănătatea și energia până la adânci bătrâneți

Mediul în care trăim ne influențează speranța de viață. Ipoteza a fost studiată și demonstrată de Dan Buettner la începutul anilor 2000. La factorii de mediu se adaugă și stilul de viață, iar dacă cele două sunt în armonie perspectivele sunt optimiste.

În studiul său, Buettner a identificat cinci zone în care se regăseau proporții ridicate de persoane de peste 100 de ani. În aceste „Zone Albastre” s-a constatat și o incidență mai redusă a bolilor cardiovasculare, a diabetului sau a cancerului.

Aceste zone se regăsesc sunt:

  • Sardinia, Italia;
  • Okinawa, Japonia;
  • Loma Linda, California;
  • Nicoya, Costa Rica;
  • Ikaria, Grecia.

Chiar dacă aceste zone sunt răspândite pe tot Globul, Buettner și echipa sa de cercetători au reușit să identifice nouă elemente comune ale stilurilor de viață adoptate de cei trecuți de 100 de ani.

Mișcări naturale

Chiar dacă sportul rămâne o recomandare, alergarea unor maratoane, sau antrenamentele cu greutăți nu aduc, pe termen lung, aceleași beneficii cu mersul pe jos, grădinăritul sau chiar diferitele sarcini casnice. Mișcările naturale, făcute constant sunt unul dintre secretele unei vieți lungi și sănătoase.

Anturajul potrivit

Cei care se bucură de longevitate caută să aparțină unor cercuri sociale care respectă, la rândul lor principiile unui stil de viață sănătos. O serie de studii au demonstrat cu fumatul, obezitatea, fericirea și chiar singurătatea sunt contagioase.

Downshifting

Stresul este cauza multor afecțiuni, dar și un factor principal de alterare a vieții. S-a constatat, în „Zonele Albastre” o grijă pentru relaxarea. Momentele de relaxare fac parte din stilul de viață, au devenit obiceiuri de neclintit, indiferent că este vorba de meditație, lectură sau savurarea unui pahar de vin.

Regula celor 80 de procente

Studiile au arătat că locuitorii „Zonelor Albastre” se opresc din mâncat atunci când se simt 80% sătui. Astfel sunt prevenite excesele, este combătută obezitatea și o serie de alte afecțiuni derivate din excesele alimentare.

Pune persoanele dragi pe primul loc

În Zonele Albastre, persoanele în vârstă sunt ținute aproape de familie. De multe ori, bunicii locuiesc în aceeași casă cu nepoții, ceea ce le asigură o viață activă, le oferă obiective și elimină singurătatea.

Scop

Este foarte important să știi de ce te trezești dimineața, ce obiective ai în ziua care ți se desfășoară în față și cum dorești să le îndeplinești.

Alimentație bazată pe produse locale

Alimentele proaspete obținute local sunt ingredientele esențiale ale dietelor din Zonele Albastre. În medie, oamenii din aceste zone consumă carne de cinci ori pe lună, iar dimensiunea porțiilor nu o depășește pe cea a unui pachet de cărți de joc.

Vinul

Majoritatea oamenilor din aceste zone consumă unul sau două pahare de vin pe zi, odată cu prânzul și cu cina. O altă băutură este ceaiul, dar sunt evitate cu desăvârșire băuturile carbogazoase cu mult zahăr sau alte sucuri procesate.

Sentimentul de apartenență

Majoritatea oamenilor din Zonele Albastre aparțin unei comunități religioase, iar acest sentiment de apartenență, la care se adaugă scopul, obiectivele, pot prelungi speranța de viață cu până la 14 ani.

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook