Ce semne iti transmite organismul prin diferite pofte pe care le ai frecvent?

Ce semne iti transmite organismul prin diferite pofte pe care le ai frecvent?

Incercam cat putem sa urmam sfaturile expertilor in nutritie, incercam sa avem o alimentatie care sa ne ajute sa ne pastram sanatatea, greutatea, tineretea, energia, etc. Insa… oameni suntem si uneori, oricat incercam sa rezistam, la un moment dat tot cedam cate unei pofte nesanatoase, moment urmat mai mereu de vinovatie. Ei, bine, putem sa ne relaxam: informatiile care circula pe net (si pentru care, e drept, nu bagam mana-n foc) spun ca deseori pofta puternica de un anumit aliment este mesajul pe care corpul ni-l transmite ca are un deficit de minerale sau vitamine. Dar, ce este cel mai simplu aspect despre care ar trebui sa tinem cont este ca diferitele pofte pe care le resimtim in decursul timpului au la baza cauze fiziologice.

Care sunt acestea, carentele alimentare si cum le putem suplini, va prezentam in cele ce urmeaza!

Fiecare din pofte are o cauza bine definita

Unora le este pofta de ciocolata, altora de ceva sarat. Oricare ar fi pofta ta, uneori este atat de puternica incat te face sa iesi din casa in miez de noapte si sa te duci la magazin sa-ti cumperi mancarea dupa care salivezi. Pofta de un anumit aliment este modul prin care corpul iti spune ca duce lipsa de vreo substanta din acea mancare. Si de multe ori ca sa-ti satisfaci intr-adevar acea nevoie, trebuie sa mananci altceva decat lucrul de care crezi ca ti-e pofta.

Daca resimti de multe ori pofte de ciocolata, inseamna ca ai nevoie de magneziu. Aceste pofte pot fi eliminate, in primul rand, prin reducerea consumului de ciocolata si suplinirea aportului de magneziu cu nuci, seminte, legume si fructe bogate in magneziu.

pofte
Sursa: noulpamant.ro

Pofta de dulce si lipsa de crom

O cauza principala a poftei de dulce este provocata, fara sa ne dam seama, de lipsa de crom. Cromul poate fi gasit in brocoli, struguri, branza, fasole boabe, pui si ficat de vitel.

Totodata, pofta de dulce ne mai poate duce cu gandul si la deficitul de carbon, fosfor si triptofan. Carbonul se acumula consumand fructe proaspete, pe cand fosforul se regaseste in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume sau fulgi.

O cantitate mai mare de triptofan se poate lua consumand mai multa branza, carne de miel, banane, cartofi, stafide sau spanac.

Alte pofte si carente….

Daca organismul tau resimte o pofta continua de paine, inseamna ca ai nevoie de un aport mai mare de azot, care poate fi luat din mancarurile proteice, precum pestele, fasolea boabe, nucile sau carnea.

Carenta de calciu poate fi suplinita prin consumul de mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, nap.

In concluzie, asculta-ti de fiecare data ce pofte ai si consuma alimentele de care ai nevoie pentru a evita carentele alimentare!

 

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu