Ce schimbări poți adopta în stilul de viață pentru a evita demența

Ce schimbări poți adopta în stilul de viață pentru a evita demența

Demența afectează milioane de oameni din lume, iar numărul bolnavilor crește în fiecare an. Conform studiilor citate de MSN.com, la nivel global apare câte un caz nou de demență la fiecare 3,2 secunde. Chiar dacă pare a fi o boală care apare din senin, fără discriminare, o serie de studii care identifică foarte clar o serie de factori care favorizează apariția demenței.

Încă nu a fost identificată o rețetă de prevenție cu o eficiență de 100%, diminuarea semnificativă a riscului de îmbolnăvire este posibilă prin susținerea sănătății cognitive.

În primul rând, să vedem o definiție generală a demenței. Sub umbrela acestei boi se încadrează pierderea abilităților cognitive, respectiv vorbirea, memoria sau capacitatea de a reacționa la problemele vieții cotidiene. Alzheimer este cea mai frecventă cauză a demenței, fiind responsabil pentru 60-80% dintre cazuri, iar principalii factori de risc sunt de natură genetică sau factori legați de vârstă. Vârsta nu este însă un factor declanșator obligatoriu. Pe lângă acești doi factori, există și o serie de alți declanșatori care pot fi evitați prin adoptarea unui nou stil de viață. Nivelul scăzut de educație, sedentarismul, depresia sau izolarea socială pot favoriza apariția demenței.

Ce poți face pentru a diminua semnificativ riscul?

Adoptă o alimentație sănătoasă

Un stil alimentar sănătos ajută la prevenirea unei varietăți de afecțiuni. Pe lângă cele cognitive, alimentația contribuie la prevenirea diabetului. Așadar, redu zahărul, sarea și grăsimile saturate. De asemenea, redu consumul de cartofi sau de paste.

În același timp, atenție la echilibru. Consumă din toate categoriile de alimente și evită excesele.

Exerciții fizice

Sportul este una dintre cele mai eficiente metode pentru păstrarea sănătății cognitive dar și a celei fizice. Practicarea zilnică a activităților fizice este esențială, fie că este vorba de un sport, de grădinărit sau de alte activități fizice casnice.

Reducerea consumului de alcool

Alcoolul provoacă daune sistemului nervos, mai ales dacă este consumat în exces. Un pahar de vin sau o bere nu dăunează, dar depășirea acestor limite va avea efecte negative pe termen lung.

Socializare

Chiar dacă trecem printr-o perioadă în care este recomandată distanțarea fizică, este important să nu renunți la interacțiunea cu prietenii sau familia. Respectă regulile acestei perioade și totul va fi bine.

Stimulează-ți mintea

Prevenirea degradării funcțiilor cognitive stă în menținerea lor activă. Jocurile de memorie, lectura, sau provocarea de a învăța ceva nou sunt elemente care întrețin activitatea cerebrală și îi previn alterarea.

 

 

 

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook