5 beneficii care te vor convinge să mănânci semințe de dovleac

5 beneficii care te vor convinge să mănânci semințe de dovleac

Este sezonul dovlecilor, așa că acum este momentul să profităm de beneficiile pe care semințele acestora ni le oferă. Le putem adăuga aproape în orice mâncare, peste salată, peste o friptură sau chiar să le mâncăm pur și simplu, prăjite și sărate. Au o serie de vitamine și minerale care vor asigura buna funcționare a organismului.

Ce spun nutriționiștii despre beneficiile semințelor de dovleac? Am sintetizat câteva dintre cele mai importante.

Semințele de dovleac sunt o sursă de omega-3

Acizii grași omega-3 sunt un grup de grăsimi nesaturate pe care corpul nu le poate produce, așa că trebuie procurați din surse externe, respectiv din dietă. Acest compus asigură susținerea structurii celulare și reducerea inflamațiilor ca principale atribute.

Aport important de vitamine și minerale

Semințele de dovleac sunt foarte bogate în fosfor și magneziu. Specialiștii spun că o porție de 30 de grame de semințe conține 35-40% din necesarul zilnic. De asemenea, conțin vitamina K, fier, zinc, vitamina B2, vitamina B9 și potasiu. Așadar, ar trebui să fie un element nelipsit dintr-o dietă sănătoasă și echilibrată.

Aport important de fibre

30g de semințe de dovleac asigură aportul zilnic necesar de fibre, ceea ce contribuie la un tranzit intestinal sănătos. În același timp, reglează glicemia, scade nivelul de colesterol și reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare, a diabetului de tip 2, dar și a cancerului de colon.

Aport important de antioxidanți

Semințele de dovleac contribuie la lupta împotriva inflamațiilor și previn efectele îmbătrânirii premature. În același timp, sunt o sursă importantă de antioxidanți și de vitamina E. O porție de 30g conține aproximativ 70% din necesarul zilnic de vitamina E.

Crește calitatea somnului

În cazul în care ai probleme cu somnul, semințele de dovleac s-ar putea să fie remediul perfect. Conțin un acid care contribuie la conversia serotoninei în melatonină, hormonul responsbil pentru calitatea somnului.

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook