5 alimente sanatoase cu care poti inlocui zaharul

Zaharul, alaturi de carbohidrati, reprezinta o sursa zilnica de energie pentru organismul uman. Consumat in cantitati moderate, contribuie la activitatea normala a metabolismului. Consumat, insa, in exces, se poate transforma intr-un veritabil dusman pentru sanatatea corpului nostru. De aceea, medicii si nutritionistii ne recomanda evitarea sa pe cat posibil si consumare in cantitati cat mai mici. Ca sursa de glucide alternative, specialistii in nutritie au indentificat 5 alimente sanatoase care furnizeaza intreaga cantitate de glucide de care are nevoie zilnic corpul nostru si, astfel, sa inlocuim, pe cat posibil, zaharul.

Trebuie sa tinem cont si de faptul ca pofta de dulce reprezinta o mare problema pentru majoritatea persoanelor, in lipsa unui aport de carbohidrati si glucide deficitar. Senzatia de a manca dulciuri devine, astfel, de necontrolat, in conditiile in care ne-am obisnut sa consumam zahar in cantitati mari, sub diferite forme.

Iata, insa, cateva alimente sanatoase care te pot ajuta sa combati senzatia de pofta de dulce:

Scortisoara

Originara din Asia, scortisoara este recunoscuta in intreaga lume pentru proprietatile sale curative. Mai mult, este un condiment minunat care incorporeaza uleiuri esentiale si compusi antioxidanti care protejeaza corpul impotriva actiunii agresive a radicalilor liberi.

alimente sanatoase-scortisoara
Sursa: realitatea.net

Are rol puternic imunostimulator, ferind corpul de numeroase boli De asemenea, previne instalarea diabetului zaharat si alte probleme metabolice. De aceea, in situatii de stress, infuzia de scortisoara este ideala daca vrei sa iti potolesti pofta de zahar.

Se gaseste atat sub forma de batoane, cat si macinata.

Dovleacul

Atat pulpa, cat si semintele de dovleac controleaza glicemia si dorinta de a consuma zahar in exces. In plus, dovleacul este bogat in fibre dietetice, ceea ce inseamna ca are o mare putere de absorbi eficient hidrantii de carbon, responsabili cu cresterea concentratiei de zahar din sange.

dovleacul-alimente sanatoase
Sursa: zumi.md

Nu in ultimul rand, este o sursa buna de mangan, zinc, potasiu, cupru, fosfor, calciu, dar si vitaminele A, C, B1, B6 si B12. Ofera, de asemenea, protectie cardiovvasculara si reduce riscul aparitiei cancerului de colon, prin continutul sau bogat in fibre.

Dovleacul este indicat atat in cazul diagnosticarii cu diabet zaharat, cat si in curele de slabire, intrucat are un numar scazut de calorii/100 de grame.

Morcovii

Pe lista de alimente sanatoase care inlocuiesc zaharul se inscriu si morcovii, o veritabila sursa de betacaroten. Morcovii sunt un aliat de nadejde in crizele de anxietate pentru alimente si o excelenta sursa de “combustibil” pentru toate celulele corpului.

Ovazul- alimente sanatoase

Ovazul, in general, cat si faina de ovaz, in particular, este unul dintre cele mai complete si sanatoase alimente pentru orice regim alimentar. Are proprietati nutritionale incredibile si constituie o sursa miraculoasa de fibre. Asadar, este utilzat pentru reducerea tensiunii arteriale, pentru combaterea constipatiei, dar si in dietele de slabit. Regleaza nivelul glicemiei din sange si mareste nivelul de energie din corp daca este consumat la micul dejun sau intre mese. Deci, ajuta la calmarea poftei pentru dulce.

alimente sanatoase-ovazul
Sursa: liteleymamu.com

Reduce nivelul de colesterol, protejeaza inima si reduce cu pana la 50% riscul de diabet zaharat, datorita continutului ridicat de magneziu.

Mai mult, studiile medicale recente au aratat si faptul ca femeile care consuma ovaz au cu 41% mai putine sanse sa se imbolnaveasca de cancer mamar. Reduce stress-ul oxidativ si ajuta la mentinerea greutatii corporale optime.

Fructele uscate

Daca vrei sa inlaturi rapid poftele dulci, iti recomandam sa incluzi in meniul tau fructe uscate precum nuci, migdale sau fistic care furnizeaza organismului o cantitate apreciabila de fibre dietetice si proteine de calitate.

Din acest motiv, ele joaca rolul de bun laxativ, prevenind constipatia, previn diabetul zaharat si potolesc senzatia de foame si dorinta de a consuma zahar.

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu