4 moduri de a consuma ouale la micul dejun

4 moduri de a consuma ouale la micul dejun

Sunt considerate printre cele mai sanatoase si cele mai hranitoare alimente din lume. Insa, foarte multa vreme, ouale au fost blamate pe motiv ca ar fi raspunzatoare de cresterea cantitatii de colesterol din organism. In realitate, ouale de gaina contin o cantitate mai mica de colesterol decat cele de prepelita sau de rata.

Mai mult, acestea sunt percepute ca fiind extrem de versatile. Iar in opinia marilor maiestri bucatari, ele nu ar trebui sa lipseasca niciodata de pe mesele oamenilor.

Pentru o dimineata perfecta, te invitam sa descoperi si sa savurezi 4 idei de retete in care oul este “ingredientul-vedeta” si care trezeste papilele gustative.

Sandwich cu somon afumat si ou

Ce poate fi mai delicios si hranitor decat o combinatie pe cat de perfecta, pe atat de inedita de proteine animale. Somonul si oule sunt doua alimente care contin o cantitate apreciabila de aminoacizi si proteine de o calitate nepretuita. Reteta se prapara extrem de usor din cateva bucati de somon, 2 linguri de patrunjel tocat, 4 chifle taiate pe jumatate, 2 linguri chives tocate, 15 grame de unt, Ouale de prajesc in untul incins timp de 5-7 minute, amestecand cu grija cu spatula. La final se adauga patrunjelul si chives.

Oua se bat bine cu smantana si se asoneaza cu sare si piper. Chiflele se incalzez bine pe grill, timp de 2 minute, iar pe foecare felie se pune o bucata se somon afumat si parti din oul prajit.

Omleta cu salam, mozzarella si busuioc

Mancare romeasca autentica presarata cu ceva “aroma” mediteraneeana si “aer” italienesc! Cam asa s-ar putea traduce in cateva cuvinte aceasta apetisanta reteta, preparata din 2-3 oua, 10 grame de mozzarella, ulei sau putin unt, 20 de grame de salam taiat marunt, piper negru macinat, o lingurita de ulei de masline si doua rosii cherry. Garnisim cu doua frunze de busuioc taiate marunt si 2-3 felii de salam. Punem preparatul la cuptor si il servim pe un platou, nu inainte de a orna cu 1/2 din cantitatea de busuioc.

Scrambled eggs cu avocado

ouale
Sursa: World Class Blog

In maxim 30 de minute, poti prepara o reteta satioasa pentru micul dejun, destinata vegetarienilor. Ai nevoie de 1/2 avocado, 2 oua, unt, ulei de masline, o felie de paine, un strop de sare de mare si putin piper negru macinat.

Ouale se bac cu o furculita pana se obtine o culoare omogena. Intre timp, untul si uleiul de masline se incing bine intr-o tigaie. Se adauga ouale in momentul in care se observa ca au facut bule. Pentru ca ouale sa se prepare omogen pe toate partile, nu uita sa le impingi usor cu o spatula dinspre margini catre mijloc, avand grija ca partea cruda sa fie mereu la fund.

Atunci cand preparatul este gata, se adauga si bucatile de avocado si se impatureste omleta in doua. Se condimenteaza cu putina sare si piper pentru un gust de neuitat!

Ouale Benedict- reteta castigatoare pentru un mic dejun cu clasa

ouale Benedict
Sursa: FoodStory

Din punctul de vedere al nutritionistilor, pirma masa a zilei ar trebui sa puncteze la capitolul calitate si eficienta energenica pentru organism. De aceea, maiestrii bucatari englezi va invita sa degustati un veritabil festil culinar. Ouale, zeama de lamaie, sarea si boia de ardei confera “secretul” unui mic dejun VIP. Nu uita nici ca ai nevoie de 2 doua chifle pe care sa le dai in cate doua bucati pe care le vei pune la prajit. Fiecare felide se unge cu o lingura de sos Hollandaise, peste care se adauga o felie de sunca si un ou. Deasupra se toarna inca o lingura cu sis si se asezoneaza cu patrunjel proaspat tocat. Pentru a profita din plin de gustul inconfundabil, nu uita sa il servesti cald!

 

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu