cupio.ro/

Stiti care sunt principalele parti componente ale motocicletei?

Gazduire Web & domenii - speedhost.ro

Primele motociclete au avut un design ceva mai elaborat decat bicicletele cu motoare brute atasate acestora.

In schimb, motocicletele moderne includ componente de inalta tehnologie care le diferentiaza categoric de cele anterioare si le fac mult mai performante, dar si mai fiabile.

Motocicleta este un ansamblu electric creat pe baza unor componente de inalta tehnologie care le fac mult mai fiabile, dar si mai performante, in care fiecare dintre sisteme are nevoie de piese specifice pentru a fi capabile sa functioneze la parametri optimi. O motocicleta este alimentata de trenul de rulare. In componenta acestuia sunt incluse:

  • motorul (de regula cu ardere interna care functioneaza pe baza unui combustibil conventional de tip benzina)
  • carburatorul (care la randul lui, este un ansamblu de amestecuri de combustibil cu aer inainte de a fi tras cel final rezultand arderea)
  • transmisia
  • rotile
  • placutele de frana
  • discul de frana

In continuare vom prezenta cateva dintre aceste componente de baza, evidentiind si capacitatile tehnice ale acestora.

Motorul

Motorul oricarei motociclete, montat de regula sub scaunul soferului, in zona centrala, este cu ardere interna in 2 sau 4 timpi. Aceste tipuri de motoare functioneaza in mod traditional pe baza de benzina.

Carburatorul

Cei mai multi dintre specialisti descriu carburatorul drept un amestec de combustibili cu aer. In acceptiunea moderna, o mare parte dintre modelele high-end se bazeaza acum pe injectoare de combustibil, in schimbul carburatorului.

Sistemul de transmisie

Traditional, motocicleta transmite puterea de la roata de actionare din spate prin intermediul transmisiei. Sistemul de transmisie este parte componenta a motorului si este operata cu ajutorul unei parghii de deplasare, de obicei o parghie atasata la unul dintre ghidonuri si un ambreiaj. In acest caz, se poate vorbi de o pedala de picior stang.

Sistemul de transmisie difera foarte mult de la un model de motocicleta la altul. Sistemul de transmisie poate fi realizat pe lant, curea sau arbore solid.

Sistemul de conectare prin transmisie la roata din spate nu este altceva decat produsul final care ajuta la punerea in miscare a motociclei.

Tractiunea

Tractiunea pe spate este asigurata de rotile din spate mai mari decat cele din fata. Acestea din urma sunt mai inguste, asigurand o directie imbunatatita.

Anvelopele subpneumatice fiind echipate cu un tub de cauciuc gonflabil in interiorul benzii de rulare. In general,anvelopele sunt realizate din cauciuc gonflabil, astfel ca benzile de rulare a modelelor variaza foarte mult. Acestea sunt proiectate pentru a dezvolta o adeziune sporita, in timpul rularii.

In afara de aceste componente, motocicletele moderne mai sunt echipate cu sisteme electrice complexe, din care nu lipsesc:

  • acumulatorul moto
  • luminile farurilor
  • lumini spate
  • semnale de directie
  • lumini de frana

Componentele acestea reprezinta o parte importanta a sistemului electric! Motocicletele electrice sunt dotate, alaturi de bujii, cu injectoare, senzori de temperatura si sincronizare, sisteme de evacuare simple, rezervoare de gaz si suprafete de reazem.

Caroseria din plastic si fibra de sticla este nelipsita din designul aerodinamic al motocicletelor moderne. Aici intra:

  • carenajele, inclusiv parbrizul
  • solutiile de stocare
  • aripa fata/aripa spate

 

melimeloparis.ro