Dietele sportivilor de performanta pentru a se mentine in forma

Dietele sportivilor de performanta pentru a se mentine  in forma

Sportul de performanta implica o conduita pe mai multe paliere: un regim alimentar echilibrat si diversificat, un stil de viata activ, un program de odihna organizat si echilibrat si, nu in ultimul rand, foarte multa disciplina. Pentru o viata sportiva de succes, dietele sportivilor sunt esentiale in privinta stabilirii unui plan alimentar raportat la nevoile fiziologice ale acestora, precum si la gradul de efort depus.

In opinia specialistor nutritionisti, regimul alimentar are o actiune directa asupra tonusului muscular si a enegiei zilnice. In cazul sportivilor de performanta, o dieta dezechilibrata, incoerenta poate periclita performantele acestora.

Dupa cum stim, nevoile alimentare variaza in functie de sport, varsta, sex dar si de capacitatea metabolica a organismului.

Caloriile si nutrientii necorespunzatori sunt capabili sa distruga chiar si pe cel mai in forma sportiv al momentului. Reversul medaliei, echilibrul perfect de energie si macronutrieti constituie un aport semnificativ pentru imbunatatirea performantelor sportive.

Energie si performanta din plin

Dietele sportivilor cu performante notabile de-a lungul carierei includ un continut echilibrat de carbohidrati, proteine si lipide. Carbohidratii reprezinta sursa preferata de energie a organismului. Din acest motiv, mesele sportivilor de performanta sunt create pe baza de carbohidrati complecsi. Orezul brun, pastele, ovazul, hrisca, soia, fructele si legumele sunt nelipsite din arsenalul alimentar al sportivilor.

Proteinele- baza pentru o fibra musculara de invidiat

Antrenamentele extrem de dure si disputele incandescente la care sunt supusi majoritatea sportivilor degradeaza fibra musculara. Refacerea acesteia se face prin aportul necesar de proteine de inalta calitate. Pestele, carnea slaba de vita, carna de pui, ouale si lactatele cu un continut scazut de grasime nu ar trebui sa lipseasca de pe mesele unui adult sanatos. In dietele sportivilor mai sunt incluse si pudrele proteice din dovleac, in, canepa, alune sau lupin.

Lipidele sunt a treia, dar nu cea din urma componenta a oricarei diete echilibrate, consumul lor moderat redand energia zilnica de care avem nevoie. Nucile, uleiul de migdale, uleiul de masline sau de cocos se numara printre cele mai sanatoase si satioase surse de grasimi vegetale. Untul, consumat la micul dejun, poate fi si el o alternativa buna pentru a intregi aportul de grasimi santoase.

Dietele sportivilor pentru performante maxime

Ca sa facem un rezumat si sa aratam ce ar trebui sa includa dietele sportivilor pentru a obtine performantele dorite trebuie sa vedem ce alimente trebuie sa se regaseasca obligatoriu pe farfurie.

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, intrucat furnizeaza energia de care ai nevoie in fiecare zi. Poti consuma un mic dejun satios, conditia este sa alegi alimente de calitate organica, neprocesate industrial. Iti poti crea un mic dejun compus din oua, branzeturi, cereale integrale, preparate din carne fara aditivi, unt vegetal sau fructe.

dietele sportivilor
Sursa: myfertiledays.com

De asemenea, nu uita sa faci din pranz prioritatea ta numarul I a zilei! O supa instant bio sau din fructe sau batoane energizante pot fi luate foarte usor la pachet pentru a fi consumate la pranz. Va puteti focusa si pe consumul de alimente bogate in carbohidrati completi, cu un continut redus de grasimi. Asadar, puteti apela la un meniu pe baza de paste, orez, quinoa sau cartofi.

Pranzul ofera energia necesara pentru a duce la capat cu brio antrenamentele sau intrecerile in care esti implicat. Insa, daca nu practici un sport  de performanta, alimentele consumate la pranz iti furnizeaza un aport nutritional sufiecient pentru a limita numarul de calorii la masa de seara.

Atunci cand vorbim de dietele sportivilor la cina, alimentele trebuie consumate incet, stand la masa, fara a fi pe fuga. Fasolea sau soia neagra cu condimente sunt cele mai indicate. Mai este loc insa si de o salata verde cu legume si o lingura de dressing din iaurt.

Pentru persoanele cu o activitate sedentara, un mix de salata alaturi de o bucata de carne slaba, fasole pastai, ori o cana de iaurt cu cereale este alegerea perfecta pentru masa de seara.

Alege dietele sportivilor si fa mult sport daca vrei sa iti pastrezi forma fizica!

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu