8 sfaturi pentru a slabi dupa sarcina

8 sfaturi pentru a slabi dupa sarcina

Acum ca bebelusul tau a venit pe lume, ai o multime de lucruri la care sa te gandesti: ce sa-i dai sa manance, ce sa faci atunci cand plange si bineinteles, cum sa dai jos kilogramele in plus acumulate in timpul sarcinii.

Daca inainte de sarcina aveai o greutate normala si te-ai ingrasat intre 11 si 16 kilograme, in doar cateva luni poti sa revii la greutatea dinaintea sarcinii daca ai grija ce mananci si daca faci exercitii fizice. Pe de alta parte, daca erai supraponderala inainte de sarcina sau te-ai ingrasat mai mult decat a recomandat medicul, poate dupa pana la un an pana dai jos kilogramele in plus.

Desi fiecare mamica isi doreste sa isi recapete dimensiunile dinainte de sarcina, unul dintre cele mai importante lucruri este sa ai rabdare cu corpul tau. Tinand cont de aceste aspecte, iata 8 sfaturi care te vor ajuta sa scapi de kilogramele din timpul sarcinii.

Nu tine dieta
Oricat de ciudat ar suna, o dieta poate impiedica planurile tale in ceea ce priveste pierderea in greutate dupa sarcina. Faptul ca te abtii sa mananci alimentele tale preferate, fiind deja stresata de rolul de mama, ar putea duce la adaugarea unor kilograme in plus.

In loc sa tii dieta, medicii recomanda sa mananci o varietate de alimente. Felii de mar, morcovi sau biscuitii de grau sunt o varianta buna de a iti oferi energie intreaga zi.

Oricat de mult ti-ai dori sa scazi in greutare, incearca sa nu scazi sub 1.800 de calorii pe zi, mai ales daca alaptezi. Medicul tau te poate ajuta sa iti creezi un plan personalizat in functie de varsta, nivelul de activitate fizica si obiectivele in vederea pierderii in greutate.

Carrots-green-apples-crackers-photo

Sursa Foto: Well Gal

Mananca sanatos
O proaspata mamica are nevoie de o nutritie echilibrata, de aceea trebuie sa aleaga alimente care sunt bogate in nutrienti si care un nivel scazut de calorii si grasime.

Pestele este o optiune buna datorita faptului ca acesta contine DHA, un acid gras omega 3 care il ajuta pe bebelus sa dezvolte un sistem nervos sanatos. Consuma cat mai mult peste de apa rece, precum somon, sardine sau ton.

Iaurtul si laptele sunt alte alimente esentiale datorita nivelului ridicat de calciu. De asemenea, este important sa mananci carne slaba, pui si fasole. Acestea au un continut scazut de grasimi, insa contin multe proteine si fibre si te vor face sa te simti satula pentru o perioada mai lunga de timp.

3

Sursa Foto: Infotainmentpk

Alapteaza
Unele studii au descoperit ca alaptatul te ajuta sa pierzi in greutate mult mai rapid, in timp ce altele nu au gasit nici o diferenta intre femeile care alapteaza si cele care hranesc bebelusul cu lapte praf.

O certitudine este insa, ca alaptatul este benefic pentru bebelus, creste imunitatea si ii ofera o multime de alte beneficii. Nu profita de faptul ca alaptezi pentru a manca orice vrei.

breastfeeding

Sursa Foto: A Daddy Blog

Hidrateaza-te
Bea multa apa pentru a nu te deshidrata si totodata pentru a manca mai putin. Unele studii au descoperit chiar si ca apa accelereaza metabolismul.

Desi majoritatea dintre noi stim sa trebuie sa bem 2 litri de apa de zi, unii medici ne recomanda sa ne ghidam dupa culoare culoarea urinei si dupa cat de des trebuie sa mergem la toaleta. Daca bei suficienta apa, urina ar trebui sa fie relativ curata si ar trebui sa mergi la toaleta o data la 3-4 ore.

odak

Sursa Foto: Odak

Fa miscare
Alimentatia este un element important care te ajuta sa dai jos kilogramele in plus, insa trebuie sa faci exerciii fizice pentru a arde calorii si pentru a-ti mentine muschii si oasele puternice. In plus, sportul previne depresiile postnatale, te ajuta sa te odihnesti mai bine si nu in ultimul rand, te ajuta sa elimini stresul acumulat in timpul zilei.

Nu trebuie neaparat sa mergi la sala de fitness. Iesi la plimbare cu copilul pentru aproximativ 20-30 de minute in fiecare zi. Stim ca este destul de greu sa gasesti cele 30 de minute libere pentru a face exercitii sau pentru a iesi la plimbare, de aceea, medicii propun sa faci cate 3 seturi de exercitii a cate 10 minute.

Cere acordul medicului inainte de a incepe un program de fitness, mai ales daca ai nascut prin cezariana.

thinkstock_rf_mother_and_baby_jogging_in_stroller

Sursa Foto: Web MD

Incearca sa dormi cat mai mult
Poate parea imposibil sa dormi 8 ore pe noapte cand bebelusul te trezeste de multe ori pe noapte, insa daca nu dormi suficient iti va fi foarte greu sa slabesti dupa sarcina. Un studiu arata ca mamicile care au dormit mai putin de 5 ore pe noapte scapa mai greu de kilogramele acumulate in timpul sarcinii fata de cele care care au dormit 7 ore pe noapte. Atunci cand esti obosita, corpul elimina cortizol si alti hormoni de stres care nu fac altceva decat sa iti adauge kilograme in plus.

Asculta sfatul apropiatilor si incearca sa dormi atunci cand bebelusul doarme si pune-te sa dormi mai devreme decat de obicei seara.

bed_2039410c

Sursa Foto: Telegraph

Sursa Articol: Web MD

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu