7 alimente pe care ar trebui sa le introduci in alimentatia ta

7 alimente pe care ar trebui sa le introduci in alimentatia ta

Echilibrul alimentar reprezinta sursa nostra zilnica de sanatate. O combinatie perfecta de proteine, carbohidrati, vitamine si fibre asigura doza zilnica recomandata de nutrienti.  Alimentatia sanatoasa ar trebui deprinsa inca din primii ani ai copilariei. Aceasta ajuta la mentinerea unei siluete corporale de invidiat si la pastrarea tonusului pe intreaga durata a zilei. Nutritionistii ne recomanda 7 alimente care ar trebui sa faca parte, in mod obligaroriu, din meniul nostru zilnic

1.Rosiile

Cu un continut ridicat de vitamine esentiale (A, C si K) si licopen, rosiile fac parte din categoria celor 7 alimente care nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra zilnica. Licopenul este un antioxidant ce prezinta proprietati uluitoare in combaterea multiplelor forme ale cancerului.

De asemenea, rosiile sunt bogate in tianina, niacina, vitamina B6, fosfor si cupru. 150 de grame de rosii furnizeaza organismului 2 grame de fibre ( aproximativ 7% din doza zilnica recomandata), 1241 UI de vitamina  A, 18, 9 grame de vitamina C si 11, 8 micrograme de vitamina K.

Rosiile mentin sanatatea pielii, sunt o buna bariera contra radiatiilor ultra-violete, ajuta la intarirea oaselor, prin continutul ridicat de vitamina K si Ca si regleaza nivelul glicemiei din sange si contribuie la imbunatatirea semnificativa a vederii.

Putem include rosiile in alimentatia noastra sub forma de salate, supe sau sosuri.

2. Morcovii- aliatul unei vederi impecabile

Cu un continut ridicat de betacaroten, morcovii sunt marele aliat al ochilor. Odata ajuns in organism, betacarotenul este transformat in vitamina A, care este absorbita de catre retina. In afara de prevenirea afectiunilor oculare, morcovii mai sunt cunoscuti si pentru puterea lor de a combate cancerul.

Morcovii se pot consuma ca atare, in stare cruda, rasi, la salata, supe, ciorbe sau la felul principal. Morcovii previn aparitia bolilor cardiovasculare si au efect antirid. Deci poate fi inclus in topul celor 7 alimente obligatorii pentru dieta noastra zilnica.

3. Legumele cu frunze verzi

Salata verde, brocolli, prazul, spanacul, urzicile au un continut ridicat de vitamina C. Potrivit unui studiu realizat de Center for Disease Control, aproximativ 10% din doza zilnica recomandata din cele mai importante vitamine si minerale sunt furnizate prin consumul de legumele cu frunze verzi. Din acest motiv, le putem inscrie foarte usor intr-un top al celor 7 alimente ce ar trebui incluse, in mod obligatoriu, in alimentatia noastra.

4. Lactatele

Furnizor important de calciu si vitamina D3, care impreuna contribuie la sanatatea osoasa si articulara, lactatele sunt practic nelipsite de la mesele zilnice. Calciul ajuta la buna functionare a inimii si a intregului sistem nervos. De asemenea, este responsabil de buna constractibilitatea a masei musculare. Potrivit nutritionistilor, este recomandat sa consumam zilnic o cana de lapte, un iaurt cu probiotice sau cateva felii de branza.

Asadar. data fiind importanta lactatelor in regimul nostru alimentat de zi cu zi, le putem pozitiona pe un loc fruntas top 7 alimente obligatorii care asigura sanatatea si energia in fiecare zi.

5. Mierea

7 alimente pentru o alimentatie echilibrata
Sursa: Doctorul zilei

Un aliment bogat in zaharuri naturale extrem de sanatatoase, putem utiliza mierea in alimentatia noastra zilnica drept inlocuitorul perfect al zaharului.

Nutrientii sai prezinta o mare afinitate pentru organismul uman . Prin urmare, produsele apicole au intregistrat un succes rasunator de mii de ani. Mai exact, mierea este utilizata de medicina naturista ca adjuvant in starile de raceala, in combaterea durerilor de gat, impreuna cu propolisul. Este un bun indulcitor pentru ceaiuri si limonade.

De aceea, se cuvine sa ii acordam mierii de albine un loc de cinste in topul celor 7 alimente care ar trebui obligatoriu incluse in alimentatie.

6. Carnea

Sursa importanta de proteine, carnea este principalul nostru de furnizor zilnic de energie si vitalitate. De mii de ani, carnea face parte din materialul nostru genetic alimentar, constituind dieta echilibrata, alaturi de fructe, legume si alti carbohidranti complecsi.

Mai precis, desi recomandarea nutritionistilor este ca dieta alimentara sa fie bogata in legume si fructe, carnea nu ar trebui sa lipseasca din farfuriile noastre. Circa 200-250 de grame de carne sunt arhi-suficiente pentru buna functionare a organismului.

Se recomanda consumul de carne cat dimensiunea unei palme, in special cea de pui, curcan, peste sau vita.

7. Fructele- top 7 alimente pe care nu ar trebui sa le neglijezi

In ultima perioada, fructele au devenit tot mai promovate de catre medici, cat si de catre nutritionisti. Prin aportul lor imens de vitamine esentiale, fructele completeaza un regim alimentar diversificat si echilibrat.

Acestea sunt un rezervor nesecat de fibre, care contribuie la mentinerea sanatatii tubului digestiv si la prevenirea cancerului de colon. Fructele au un continut ridicat de vitamina C, Mg, sau potasiu, esentiale pentru functionarea muschilor si fortificarea sistemului natural de aparare a organismului.

In concluzie, putem include fructele in topul celor 7 alimente vitale pentru sanatatea noastra.

 

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu