5 lucruri de evitat pentru o sanatate de fier!

5 lucruri de evitat pentru o sanatate de fier!

Dupa cum se stie din popor, santatatea este mai de pret decat orice alt lucru. Fara a fi mereu in forma si a ne mentine tonusul fizic si psihic, este foarte greu sa depasim toate momentele deficile ale vietii. Aerul poluat, viata sedentara, activitatea adesea incarcata si stresanta de la locul de munca sunt factori primordiali cu influenta negativa asupra starii noastre de sanatate. Medicii ne atrag atentia ca multe din greselile zilnice pe care le facem in ceea ce priveste echilibrul alimentar, mental, dar si programul dezechilibrat pe care il adoptam sunt aspecte cu mari repercusiuni asupra randamentului nostru zilnic. De accea, ne propun 5 lucruri de evitat pentru ca sanatatea noastra sa nu aiba de suferit!

De retinut ca unele dintre ele sunt obiceiuri prost intiparite in rutina zilnica a noastra, de care poate ca uneori nici nu suntem constienti sau le acordam prea putina atentie!

1. Lipsa unei hidratari corespunzatoare!

In conditiile in care corpul uman este alcatuit in proportie de 70% din apa, ne putem da foarte usor semama despre importanta acestea. Hidratarea necorespunzatoare este unul dintre acele lucruri de evitat daca  vrem sa fim mereu in forma.  Auzim mereu stiri privind consumul regulat a 2 litri de lichide. Dar oare cati dintre noi respecta aceasta regula? Apa are cateva functii importante in organism. Aceasta contribuie la energizarea musculaturii, la revitalizarea pielii sau la mentinerea greutatii corporale. Ea mai ajuta si la buna functionare a rinichilor. De asemenea, are capacitatea de a imbunatati tranzitul intestinal.

Asadar, consumul de apa te revitalizeaza si te face sa resimti din plin energia!

2. Un aport prea scazut de vitamine si fibre

Unul din acele lucruri  de evitat, potrivit specialistilor, il reprezinta si aportul scazut de vitamine si fibre. Carnea este un aliment indispensabil pentru un regim alimentar echilibrat. Insa, consumata excesiv, poate cauza afectiuni articulare si poate strica echilibrul acido-bazic din organism. Fiind un aliment acid, aceasta trebuie consumata ca aliment mai degraba complementar, alaturi de o portie zdravana de legume. Consumul de legume aduce multiple beneficii organismului: o sursa puternica de vitamine, fibre, un aport energetic crescut si o sursa de sanatate. Caci ce poate fi mai sanatos decat ce provine direct din natura?

In concluzie, medicii ne sfatuiesc ca macar odata pe saptamana sa incercam sa avem o masa fara carne.

3. Postura gresita de la birou

S-au scris foarte multe articole pe tema posturii de la birou si influenta acestora asupra durerilor coloanei vertebrale! Viata sedentara la birou implica, de cele mai multe ori, statul in fata calculatorului. Postura nu este de fiecare data cea  mai corecta! De multe ori, lumina prea slaba sau o eventuala afectiune oculara care se intrezareste contribuie la aparitia viciilor de postura, unul din acele lucruri de evitat, daca dorim sa mentinem sanatatea coloanei. Pe langa dureri in zona lombara, viciile de postura creste tensiunea musculara si provoca dureri gstrointestinale, si cauzeaza probleme ale circulatiei sangelui. Pana si buna functionare a sistemului respirator poate avea de suferit!

lucruri de evitat-postura gresita de la birou
Sursa: Catena Pas cu Pas

Ori de cate ori ai ocazia, trage usor umerii pe spate pentru a detensiona si relaxa musculatura!

4. Nerespectarea orelor de somn

Un al lucru de evitat, prezent adesea in mentalul omului modern ar fi nerespectarea orelor de somn, Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, un adult ar trebui sa doarma noaptea macar 7-8 ore. Incearca sa mergi la culcare inainte de ora 12 noaptea, pentru a beneficia de un somn adanc si odihnitor. Se spune ca doua ore de somn inaintea de miezul noptii echivaleaza cu doua ore de somn dupa acest interval.

Mai mult, culcatul tarziu conduce, pe termen lung, la instalarea unui deficit de serotonina si la aparitia unor afectiuni psihice precum anxietatea, atacurile de panica sau depresia.

Lipsa somnului are efect direct asupra randamentului de a doua zi de la locul de munca! Te vei simti mai obosit si lipsit de vlaga! Schimba-ti, asadar, programul la care mergi la culcare, pentru a profita din plin de odihna si serotonina.

5. Nu stii sa respiri- unul din multele lucruri de evitat!

Medicii ne avertizeaza ca foarte multi dintre noi nu respiram corect, de cele mai multe ori. Respiratia este considerata poate unul dintre cele mai eficace metode de control al organismului. De accea, lipsa unei conduite corecte de excutare a respiratiei este unul dintre acele lucruri de evitat, daca vrem sa ne conservam tonusul.  Respiratia ajuta la buna oxigenare si functionare a creierului. Mai mult, reda vitalitatea muschilor si a organelor interne. Mentine sanatatea intregului aparat respirator si faciliteaza schimbul de gaze.

Fa zilnic cateva exercitii de respiratii pentru a-ti recapata energia.

 

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu