Primavara- cum sa ne pregatim pentru sezonul cald?

Primavara- cum sa ne pregatim pentru sezonul cald?

Primavara- anotimpul schimbarii

Doar cateva zile ne despart pana la venirea sezonului cald. Primavara a fost, intotdeauna, sezonul schimbarilor si perioada in care iesim dupa un dificil si lung sezon hibernal.

Luna martie este prima din cele trei luni care alcatuiesc sezonul „reinvienii”, o luna destul de capricioasa, cu schimabri bruste de vreme.

Medicii atrag atentia asupra faptului ca inceputul de primavara ne gaseste cu un sistem imunitar slabit, cauzat de deficitul de vitamine si minerale din organism. Iarna, organismul este tentat sa consume o cantitate mai mare de grasime si proteine, pentru a fi mai rezistent la frig.

Dieta saraca in alimente de origine vegetala, cu ar fi salatele, rosiile si verdeturile provoaca, adesea, deficite insurmontabile de vitamina C, A, licopen si zinc, responsabile de o buna functionare a sistemului imunitar.

De aceea, la inceput de martie, organismul uman este secat de putere.

Primavara aduce cu sine astenia de sezon

astenia de primavara
Sursa: www.fitness-nutritie.ro

Astenia de sezon se accentueaza, in special in cazul persoanelor care au trecut prin anumite evenimente negative in aceasta perioada. De asemenea, cu aceste probleme se confrunta si subiectii ce duc o viata dezordonata, si care nu respecta un echilibru intre odihna si munca,

Dintre factorii primordiali, cu rol in declansarea asteniei, pot fi mentionaţi: socurile mari de temperatura la trecerea de la iarna la primavara, suprasolicitarile nervoase la inceput de sezon, aerul viciat din locuintele insuficient aerisite in timpul iernii, lumina redusa din case, poluarea din mediul de viata si de activitate, precum si eforturile fizice sau intelectuale la niveluri care depasesc posibilitatile individuale de rezistenta si de acomodare.

Insomnia, somnul agitat, superficial si cu vise rele sunt principalele simptome ale asteniei. Subiectul are o senzatie permanenta de oboseala, se trezeste greu si are impresia ca nu se odihneste.

Treptat, durerile de cap, starea generala de stabiciune, reducerea puterii de concentrare isi fac simtita prezenta.

Starea astenica se acutizează la subiectii care traiesc intr-o atmosfera tensionata in familie sau la locul de munca, cu certuri, reprosuri si invinuiri, uneori gratuite

Cu tratam astenia?

Cea mai eficienta metoda de a combate efectele nedorite ale asteniei este cea pe baza de plante. Florile de tei, sunatoarea, cimbrisorul, maghiranul, salvia, talpa gastei sau sovarvul se numara printre cele mai eficace terapii naturiste. Specialistii recomanda consumul zilnic a doua cani de ceai, dimineata si seara, intre mese, si o cana inainte de culcare.

Sezonul virozelor continua! Cum le combatem?

primavara - sezonul virozelor
Sursa: Stiri Online

Primavara, sezonul virozelor continua. Datorita scaderii rezistentei organismului, virusii si gasesc usor loc intr-un organism lipsit de vlaga.

De aceea, pentru fortifierea sistemului imunitar si lupta contra racelilor de sezon, fitoterapeutii recomanda infuzii din frunze de salvie, paducel, sau echinaceea sau macese.

Recomandate sunt si siropul de catina, lamaia cu miere de albine, menta, cimbrisorul sau radacinele de obligeana. Obligeana este considerata plata numarul 1 care inlatura microorganismele si parazitii.

Impotriva asteniei si a imunitatii scazute se recomnada infuziile de valeriana, roinita, comuri de hamei, coji uscate de mare, busuioc, coacaz negru, soc sau zmeur.

Primavara, trebuie sa fim atenti sa acordam atentie alimentatiei sanatoase. Un astfel de regim are rolul de a combate carentele frecvente de vitamina B, C, D, E, zinc,  acizi grasi si aminoaacizi esentiali.

Astfel, se va apela la efectele benefice ale salatelor de cruditaţi (urzici, spanac, patrunjel, varza, ceapa, usturoi), excelente vitaminizante si mineralizante. Trebuie, de asemenea, sa consumăm constant lactate (lapte, iaurt), sucuri de legume (morcov, telina, sfecla rosie, ridichi negre), grau germinat, seminţe de dovleac.

Micul dejun-furnizorul principal de energie

primavara-metode de intarire a organismului
Sursa: Garbo

Dupa cum stim deja, micul dejun asigura cam 35% din necesarul caloric zilnic. De aceea, in fiecare dimineata, este bine sa consumam cat mai multe fructe proaspete, mai ales grapefruit, portocale, lamai, struguri, afine, coacaze negre, fragi sau catina alba.

Tot la micul dejun, se poate prepara rapid si eficient un suc cu proprietati tonice si racoritoare. Pentru acesta, se pot folosi 2-3 morcovi, o lamaie, o portocala, 3-4 mere, 10 grame de drojdie de bere si o lingura de miere de albine. Sucul se poate consuma, pe stomacul gol, pe tot parcusul zilei, pentru a aduce beneficiile dorite.

 

 

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

3 thoughts on “Primavara- cum sa ne pregatim pentru sezonul cald?

Adauga comentariu