Glicemia: sfaturi pentru a regla rapid excesul de zahar din sange

Glicemia: sfaturi pentru a regla rapid excesul de zahar din sange

Glicemia indica concentratia de zahar din sange. Pe parcursul unei zile, aceasta inregistreaza fluctuatii destul de importante. Mancare, cantitatile mari de zahar ingerate, stres-ul cotidian, problemele hormonale sau sedentarismul se inscriu in topul factorilor de risc care determina cresterea concentratie de zaharuri din sange, concentratie care poate degenera, in final, in diabet zaharat.

Potrivit medicilor diabetologi, un nivel crescut al zaharului din sange poate produce, cu timpul, o serie de dezechilibre la nivelul organismului, obezitate sau boli cardiovasculare.

Atunci cand vorbim despre parametri normali in care ar trebui sa se incadreze concentratia de zaharuri, Asociatia Americana pentru Diabet a stabilit urmatoarele valori de referinta: 70-130 mg/dl, inainte de mese si nu mai mult de 180 mg/dl la 1-2 ore dupa masa.

Glicemia se masoara cu ajutorul unui glucometru, care se poate achizitiona si din farmacii. Valorile sub 70 mg/dl ar trebui sa ne indrume imediat catre medicul diabetolog, in timp de valorile de peste 200 mg/dl indica prezenta diabetului zaharat si constituie o urgenta medicala in sine.

Glicemia-metode naturale de corectare 

Potrivit specialistilor, o crestere sporadica a cantitatii de zahar din zange nu ar trebui sa constituie neaparat un semnal de alarma. Variantiile pe care glicemia le poate inregistra pot fi corectate pe cale naturala, prin consumul de alimente care scad glicemia.

Iata care sunt acestea:

1.Afinul

Bogat in betacaroten, afinul este cunoscut drept unul din remediile traditionale care ajuta la imbunatatirea acuitatii viziuale si la corectare excesului de zahar din organism. Glicemia este reglata datorita prezentei in fructele de afin a unei substante numita mirtilina, cu excelente proprietati antidiabetice. 100 de grame de fructe consumate zilnic, timp de doua saptamani, vor conduce la rezultate imediate. Cura se poate repeta mai multe luni, dar cu doua saptamani de pauza intre cure. Eficienta in controlul glucozei este si infuzia de afin. Aceasta se prepara adaugand o lingura de frunze de afin in 500 de ml de apa. Se consuma zilnic, timp de 2 saptamani, jumatate din cantitatea de dedoct obtinut.

2. Urzica

Puternic detoxofiant, urzica este o planta excelenta, care nu ar trebui ocolita in special de catre persoanele care sufera de diabet. Consumata sub forma de infuzie, smoothie, salata sau mancare, urzica regleaza glicemia, combatand diabetul inca din stadiile incipiente. Pentru infuzie, aveti nevoie de 2 linguri de urzica la un litru de apa. Se consuma cate doua cani zilnic.

3. Papadia

Putini sunt cei care cunosc faptul ca papadia, supranumita si „marea drenatoare”, a fost inzestrata cu puternice proprietati antidiabetice. Poate fi consumata ca atare, in salate, sau sib forma de infuzie, timp de patru saptamani cate o cana zilnic. Papadia secreta o substanta, denumita insulina, care nu stimuleaza secretia de insulina din pancreas.

4. Frunzele de nuc

alimente care combat glicemia crescuta
Sursa: Nativa Integratori Naturali

Frunzele de nuc incorporeaza o paleta extrem de larga de uleiuri volatile, minerale, flavonoide, taninuri, care tin glicemia sub control. Pe langa diverse alte intrebuintari, cum ar fi si cel de colorare a parului, frunzele de nuc ajuta la combaterea diabetului. Nu trebuie decat sa consumi doua cani zilnic de infuzie de frunze de nuc sau patru picaturi de trei ori pe zi, timp de trei saptamani, pentru a-ti asigura un nivel optim de glucoza in sange.

5. Merele

Consumate inainte de culcare, elimina excesul de glucoza din corp prin urina. Coaja de mar este bogata in quercitina, un antioxidant cu proprietatea de a micsora riscul de diabet. Merele contin o mare cantitate de fibre, ajutand la reglarea trannzitului intestinal. Asadar, doua mere dimineata sau seara sunt arhisuficiente pentru a te simti in forma a doua zi!

Daca te confrunti cu probleme legate de excesul de zahar, evita alimentele cu index glicemic ridicat, cum ar fi berea, cartofii prajiti, faina de orez, painea alba, morcovii fierti, fulgii de porumb, faina alba de grau, bananele, inghetata sau orezul. Consumati, in schimb, quinoa, ceapa, rosii, morcovi cruzi, prune, castraveti, salata verde, orez Basmati, brocolii, avovado sau nuci, alimente cu index glicemic scazut.

 

 

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu