cupio.ro/

Constructii care vor rezista trecerii timpului

Gazduire Web & domenii - speedhost.ro

Constructiile, de la cladiri la mari proiecte de infrastructura, reprezinta un important indicator pentru bogatia, priceperea si respectul oamenilor pentru tara lor. Din acest motiv, cei din Emirate construiesc zgarie-nori dupa zgarie-nori, atingand noi recorduri si investesc in proiecte de infrastructura gigantice. Dar oare in Romania, ce tip de constructii sunt sortite a face fata provocariii trecerii anilor?

Constructii robuste - provocari ale ultimului secol

constructii robuste

Sursa: Wikimedia Commons

Recent, in revista " Business Construct" a aparut un articol pe aceasta tema, care ilustreaza evolutia inregistrata de tara noastra in materie de constructii civile si industriale. Astfel, din datele culese de specialisti, reiese ca la inceputul secolului XX, Romania a cunoscut un puternic proces de modernizare a cladirilor. Noile cladiri, tot mai somptuoase sunt de inspiratie occidentala, imbinand stilul modern cu tendintele de la sfarsit de secol XIX.

Tot in acea perioada a inceput si construirea podului peste Dunare, demarat de catre celebrul arhitect Anghel Saligny. Una din cele mai apreciate constructii de la noi, realizarea podului ce face actualmente legatura intre orasele Fetesti si Cernavoda a durat 5 ani, intre 1890 si 1895. Dupa lungi si istovitoare teste, care i-au certificat rezistenta, podul peste Dunare a devenit, la vremea respectiva, cel mai lung complex de poduri construit in Romania si al treilea ca lungime din lume.

Deschiderea sa centrala de 190 metri a fost considerata de catre specialisti cea mai mare din Europa Continentala. Podul feroviar a fost utilizat aproape 100 de ani, pana in anul 1987, atunci cand a fost inaugurat cel nou, utilizat in zilele noastre de catre compania feroviara nationala.

Palatul Regal - o constructie in stil occidental mai putin consacrata

constructii emblematice

Sursa; Wikipedia

La inceputul secolului XX, una din cele mai ambitioase proiecte de constructii a luat amploare. Este vorba despre Palatul Regal, fost sediu al BNR si actual sediu al Muzeului National de Arta al Romaniei, dar si alte constructii cu arhitectura occidentala. Situat pe Calea Victoriei, este o monumentala capodopera arhitectura a inginerilor si constructorilor din perioada anterioara Primului Razboi Mondial.

Cladit pe baza priiectului intocmit de Nicolae Nenciulescu, ridicarea Palatului a fost finalizata in anul 1937. Construit in forma de U, cu o curte interioara, cladirea are doua intrari. Prima, cea din stanga, a fost folosita de rege si de catre oaspectii sai, timp timp ce partea din dreapta era destinata demnitarilor.

De la intrare, se ajunge intr-un hol octogonal, decorat in stil neo-bizantin. Din acest hol porneste scare invitatilor si se poate intra in holul oficial. Acesta este un hol mare patrat, de unde porneste scara voievozilor spre fosta sala a tronului.

Canalul Dunare-Marea Neagra si Palatul Parlamentului-doua constructii emblematice pentru poporul roman

Sursa: Wikimedia Commons

Canalul Dunare-Marea Neagra si Palatul Parlamentului sunt doua dintre emblematicile constructii ale neamului romanesc. Prima dintre ele, Canalul, scurteaza cu 400 de km distanta de navigat pe Dunarea catre mare.

Cu toate ca Romania detine 1/3 din cursul Dunarii, aceasta sufera, totusi, la capitolul infrastructura. Tara noastra are, momentan, doar 3 poduri peste Dunare: Giurgiu-Ruse, Giurgeni-Vadu Oii si Fetesti-Cernavoda. In discutie mai sunt 2 constructii de poduri: la Galati si la Calarasi, insa cel mai important proiect al momentului este, cu siguranta, podul Calafat-Vidin. Insa va mai dura ceva timp pana in momentul care autoritatile se vor pune de comun acord asupra lor.

Palatul Parlamentului, denumita si Casa Poporului, este a doua constructie civila ca marime din lume, dupa Pentagon. Desi s-a investit o suma fabuloasa la acea vreme in aceasta cladire, totusi starea ei are de suferit. Curtea sa necesita ingrijiri si reparatii, in timp ce elementele decorative de pe fatada incep sa se crape si au nevoie de mentenata.

Constructia are o lungime de 270 metri, latime de 245 metri, inaltime de 86 metri (peste cota 0) si o adacime de 92 metri (sub nivelul solului). Suprafata construita la sol de 66.000 metri patrati.

Pe langa acestea, in Capitala s-au dezvoltat si alte constructii noi,  destinate, in special, business-ului.

Stilul lor modern, futurist, constrasteaza, practic, cu stilul robus al cladirilor mai vechi.

 

melimeloparis.ro