7 fructe care reduc riscul de infarct

7 fructe care reduc riscul de infarct

Fructe care reduc riscul de infarct si beneficiile acestora

Tipurile de fructe care reduc riscul de infarct nu ar trebui sa  lipseasca din alimentatie, pentru ca sunt pline de nutrienti si fibre.

Studii recente au aratat ca foarte multe dintre acestea reduc riscul afectiunilor cardiovasculare  cu pana la 40%, potrivit healthylivinghouse.com. Surse inestimabile de vitamine, ele contribuie la indepartarea grasimilor nesanatoase de pe artere, asigura o mai buna circulatie a sangelui si mentiunerea unei presiuni arteriale optime. Pentru a fi cu adevarat eficiente, medicii ne recomanda sa alegem produsele organice, care nu contin pesticide.

Fructele de padure

Afinele, zmeura și altele asemenea lor sunt foarte sanatoase pentru inima. Un studiu recent, efectuat pe un grup de femei cu varste cuprinse intre 25 și 42 de ani, a aratat ca cele care au consumat fructe de padure de cel putin trei ori pe saptamana aveau un risc cu 32% mai mic de a suferi de infarct, potrivit health.com. Cercetatorii sustin ca acest lucru se datoreaza, in principal,  unor compusi precum flavonoidele, care scad tensiunea aretriala si relaxează vasele de sange.

Citricele

Sursa: Public Domain Pictures

Doamnele care consuma cantitati mari de portocale si grapepfruit au un risc cu 19% mai mic să facă un atac de cord. Citricele sunt bogate in vitamina C, substanta care scade riscul bolilor cardiovasculare. Este, insa, indicat să consumi aceste fructe care reduc riscul de infart intregi, deoarece sub formă de suc dezvolta o cantitate mare de zahar. Prin urmare, citricele pot fi introduse cu usurinta in gama de fructe care reduc riscul de infarct.

Avocado

Avocado este un fruct delicios si extrem de sanatos, care furnizeza organismului o cantitate importantă de grasimi benefice. Asemenea uleiului de masline, este foarte bogat in grasimi monosaturate, care au rolul de a regla nivelul colesterolului din sange. De asemenea, acesta contine si antioxidanti si potasiu. Romanii prefera consumului acestuia in stare cruda sau pe post de unt sau mergarina, datoritra texturii sale.

Rodiile

Rodiile fac si ele parte din categoria de fructe care reduc rifscul de infarct, deoarece contin o cantitate mare de antioxidanti care ajuta la curatarea arterelor. Un studiu efectuat pe bolnavi de inimă a aratat ca pacientii care au consumat zilnic suc de rodii pe o perioada de trei luni aveau o circulatie mai buna a sangelui si un risc mai mic de a suferi un atac de cord.

Merele

Sursa: Wikimedia Commons

Merele contin flavonoide care mentin sanatatea sistemului cardiovascular, reduc depozitele de pe artere si scad colesterolul. Pentru a avea o sanatate de fier, specialistii in nutritie ne recomanda consumul a cel putin unui mar in fiecare zi. Aceste frunct frecvent cultivate si la noi in tara se pastreaza cel mai bine tinute in frigider, unde se mentin proaspete pana la 5-7 zile.

Banane

Pentru persoanele de toate varstele care isi doresc o inima sanatoasa, consumul de banana este vital, datorita continutului lor ridicar de magneziu si potasiu, care controleaza perfect presiunea sangelui. Acestea se conserva excelent la temperatura camerei, unde isi pastreaza prospetimea pret de 7 zile. In plus, ele sunt o sursa sanatoasa de energie si calorii. Nu in ultimul rand, bananele contin o substanta, denumita triptofan, care contribuie la sanatatea sistemului nervos, alunga starile de despresie si da o stare de buna dispozitie.

Kiwi

Sursa: Wikimedia Commons

Sezonul de iarna este un moment prielnic de a consuma o mai mare cantitate de kiwi. Aceste fructe care reduc riscul de infarct sunt delicioase dimineata, cu fulgi de ovaz, dar pot fi amestecate si in salate. Vitamina C contribuie la intarirea sistemului imunitar si la inlaturarea infectiilor virale, in timp ce vitamina E si antioxidantii sunt substantele cele mai sanatoase pentru inima.

Facebook Comments
Comenteaza folosind FaceBook

Adauga comentariu